Wp Automatic ile Pinterest Affiliate Marketing

Resim
Wp Automatic ve Pinterest Automatic ile Pinterest Affiliate Marketing Herkese Merhaba, Pinterest güncelleme yaptı sanırım. Şuan sistem çalışmıyor. Konuyu okuyanları bilgilendirmek istedim. İlgili kişilerle görüştüm Çözüm bulamadık. Konuyu Silmiyorum belki birisi çözüm üretebilir. Bilginize Bugün sizlere pin to pin sisteminden aşina olduğunuz Themeforest'taki Wordpress Automatic ve Pinterest Automatic ile Pinterest üzerinden nasıl affiliate marketing yapılır onu anlatacağım.  Affiliate Marketing'e aşina olmayan varsa Affiliate Marketing Rehberini inceleyebilir. Affiliate yapılabilecek platformlara bakabilir ve kendine uygun alanı seçebilir. Bu yazı Pinterest üzerine olacak ve Admitad Satış Ortaklığı programı üzerinden anlatacağım. Aslında mantığı aynı olduğu için tüm affiliate programları için uygulayabileceksiniz.  Admitad kullanımı için hem youtube'daki kendi tanıtım videolarını izleyebilir hem de benim yazdığım görsel içerikli yazıları okuyabil

Hangi Platformda Affiliate Marketing Yapılabilir ?

Hangi Platformda Affiliate Marketing Yapılabilir ?


İnternet üzerinde bir çok alanda affiliate marketing yapabilirsiniz. Linkinizi yerleştirebileceğiniz bir alan olması yeterli. Ancak paylaştığınız referanslı linkinizi kaç kişi görecek, kaç kişi sizin linkinizden ürün alacak, önemli olan bu. 

Hali hazırda takipçi kitleniz olan bir hesap varsa, kitlenize göre bir ürün,hizmet seçerek, gelir elde etmeye başlayabilirsiniz. Örneğin Tenisle alakalı facebookta bir sayfanız var ve 100k takipçiniz var. Kitlenize uygun Tenis ürünlerini satan bir satış ortaklığı bulup ürünün linkini takipçilerinizle paylaşmanız yeterli olacaktır. Takipçilerinizden sizin referans linkine tıklayıp ürün alan olursa komisyonunuzu cebe indiriceksiniz :) (Hiç bir affiliate programında alınan ürünün fiyatı değişmiyor. Yani sizin linkinizden tıklayıp ürün alan kişi daha fazla para ödemiyor. Firmalar reklam maliyeti olarak ürünlere zaten bu fiyatları ekliyorlar )

Şimdi gelelim benim kullandığım yöntemlere. Bahsettiklerimin dışında elbet bir çok yöntem vardır. Ama bilgim dahilinde olmayan şeyleri paylaşmayacağımı belirtmiştim. Ayrıca birçok terim yabancı gelebilir. Şuan sadece platformları görmüş olacağız.


  • Blogging
  • Sosyal Medya
  • Forum Siteleri
  • Quora gibi soru cevap siteleri
  • Ekşi sözlük gibi siteler

Blogging


Affiliate Marketing ( Satış Ortaklığı ) sisteminde en çok kullanılan yöntemdir. Niche ( Genellikle tek bir konu üzerine yoğunlaşarak örneğin Oyun Bilgisayarı ) bir konu belirleyerek o konu hakkında içerik üretilerek yapılan çalışmadır. Birde genel içerik üretilen sistem bulunuyor. Pazarlayacağınız birden çok ürün ve hizmet için açılan blog tarzı siteler.

Global çapta örnek vermek gerekirse;


Niche Site Örneği: https://www.golf-monthly.co.uk/reviews/balls 700k Aylık trafiği var

Genel Site Örneği: https://www.toptenselect.com/ 300k Aylık Trafiği var

Bu siteleri inceleyip kendi projenize uygulayabilirsiniz. Bunlar gibi inceleyebileceğinz bir çok site var.Türkçe fazla olmasa da global çapta bu işle çok uğraşan olduğu için rekabet analizini yapmanız gerekiyor.



Blog açmaktaki temel mantık ürün inceleme, tavsiye, kendi araştırdığınız ürünler yada merak edip derlediğiniz ürünleri listeleyerek "en iyi xx ürünü" gibi başlıklarla pazarlamaya çalışmak. Blog için içerik üretirken belli aşamaları dikkate almalısınız. Benim hazırlık akışı şu şekilde gerçekleşmişti.

- wordpress ile blog oluşturma
- wordpres tema ve eklentilerini araştırma
- içerik seçimi ve bu içeriği googleda aratıp rakiplerin neler yaptığını görme
- 1000 kelime üstü ürün listeleri hazırlama
- google seo (arama motoru optimizasyonu ) öğrenme ve içerikleri buna göre uyarlama
- backlink arayışı ( Bu terimleri ilerledikçe anlayacaksınız )

Eğer blog açmayı düşünüyorsanız benim tavsiyem niche bir konu belirlemek. Konuyu belirlemeden önce ne kadar farklı içerik girebileceğiniz analizini de yapmanız gerekiyor. Çünkü gireceğiniz içeriğin tükenmemesi gerekiyor. Akıllı saat ile ilgili bir blog kurup. Güncelleme, haber, yeni çıkan modellerle devamlılığı olan bir site kurabilirsiniz.

Blog açmak için en temiz ve kullanışlı platform Wordpress. Youtube'da bir çok wordpress ile blog oluşturma içeriği bulunuyor. Profesyonel premium temaları kullanarak güzel görünümlü kullanışlı bir blog açabilirsiniz.


Sosyal Medya


Sosyal Medya affiliate marketinge girebileceğiniz en hızlı yol. Şuan zaten milyonlarca insan kullanıyor. Tek yapmanız gereken etkileşim almak.

Pinterest: Örneğin benim kazandığım ilk para pinterest sayesinde gelmişti. Admitad üzerinden kadın giyim ürünleri satan Shein sitesinin ürünlerini pintereste yüklüyordum ve kendi referanslı linkimi paylaşıyordum. 


Görmüş olduğunuz gibi shein ürünü ancak link fas.st şeklinde. Bu benim referanslı linkim. İlk hangi ürün alındı bilmiyorum. Tek bir ürün satışından 5.71 dolar kazanınca gözlerim parlamıştı. 



Facebook: Daha sonra daha hızlı etkileşim aldığım Facebook'taki ürün tavsiyeleri sayfaları ve gruplarında hem millete aradığı ürünleri bularak hemde faydalı olduğunu düşündüğüm ürünlerin linklerini ve özelliklerini paylaşmaya başladım. İlk başladığımda aliexpress affiliate portalını kullanıyordum. Her para çekmede 15 dolar kestiği için Admitad üzerinden aliexpress'e geçiş yapmıştım.

Bu foto aliexpress portalı. Geriye dönük rapor sorgusu kısıtlı olduğu için kısa bir dönemi alabildim. Bu tarihten önce aliexpress etkinliği vardı 2 günde facebook grupları sayesinde 30 dolar komisyon geliri elde etmiştim.



Youtube: Bu iki sosyal medyayı kullandıktan sonra bir blog açtım ve bloguma uygun ürün incelemeri yaptığım bir youtube hesabı açtım. Youtube işi çok zaman aldığı ve beni zorladığı için yarıda bıraktım. Hali hazırda bir kitleniz varsa affiliate marketingin en çok kazanç getirdiği alan youtube olabilir. Amazonun trafik kaynaklarında %64ü youtube olması, ne kadar güçlü bir alan olduğunu size gösterebilir. Amazonun geçen ayki trafiği 2.5 Milyar. Yani 1.5 Milyar youtubedan amazona giriş yapıyor. Büyük kısmıda Unbox Therapy kanalı gönderiyor diye düşünüyorum :)


Türkiye youtuberlarında Mendebur Lemur var. Kutu açılımı videoları yaparak GearBest affiliate programını kullanıyor.

Twitter, Linkden, Instagram, Snapchat gibi sosyal medya araçlarını affiliate marketing için kullanmadım. Çünkü daldan dala atlayınca zaman bulup kaliteli içerik üretemeyeceğimi anladım. Bu yüzden şuan Blog'um ile devam ediyorum. Blog'u seçmemdeki sebep, google seo bilgimi geliştirdim ve hazırladığım yazılar sürekli googledan trafik çekmeye başladı. Şubat ayında açtığım Türkçe blog şuan aylık 15-20k arasında trafik getiriyor.

Forum Siteleri

Forum siteleri insanların aklına takılan soruları sorup yardımlaştığı mükemmel platformlar. Bir ürün alırken de en çok soru sorulan yer oluyor.Örneğin;

Gördüğünüz gibi google'a en kullanışlı wireless router yazdım ve 2. sırada Donanım Haber forumunda tavsiyeler, ürün sıkıntıları gibi bir çok içerik çıkıyor. Donanım Haber'de üyelik açma sorunu yok ancak belli bir süre sonra forum kuralları gereği eğer içeriğiniz referanslı link içeriyorsa yöneticiler linklerinizi siliyor. Ancak donanım haberde içeriğinizi paylaşıp sosyal medya veya blog adresinize yani referanslı linkinizin olduğu alana kullanıcıları yönlendirebilirsiniz.

Teknoseyir incelemeler kısmında satın aldığınız ve kullanmasını sevdiğini ürün, hizmetleri diğer merak eden kullanıcılara tavsiye edebilirsiniz. Hazırladığınız içerikte referanslı linkinizi de paylaşabilirsiniz. Tüm bunları yaparken kalitesiz (spam) içerik girmemeye dikkat etmeniz gerekiyor. Yani ben linkleri sağa sola atım da para kazanım düşüncesi sizi hayal kırıklığına uğratır. Kalite içerik = daha çok etkileşim = daha çok kazanç.

Quora gibi Soru Cevap Siteleri

Quora global bir soru cevap sitesi bir çok kullanıcı gitmek istediği yeri, kullanmak istediği elektronik aletleri, bilimsel makaleleri, siyasi gelişmeleri gibi aklınıza gelen her konuyu içeren sorular soruyor ve cevaplarını alıyor. Burada affiliate mantığı şöyle örneğin best laptop diye aratıyorsunuz. Karşınıza alakalı sorular çıkıyor ve rastgele giriyorsunuz burada laptoplarla alakalı cevap verenler oluyor.


Cevap verenlerden bir tanesinin görüntüsünü aldım ve bu kişi son aldığı laptobu link olarak eklemiş. Link referanslı link. Eğer bu cevaba güvenen biri olur ve alışveriş yapan olursa yorumu yazan affiliate geliri elde edecek. Mantık bu.

Türkiyede ise Kızlar Soruyor bu işin yapılabileceği en güzel alan. Ama kızlarsoruyorda link ekleyebilmek için belli bir seviyeye gelmeniz lazım. Eğer ks'yi kullanmak istiyorsanız bir profil oluşturup bu işe uygun şekilde emin adımlarla ilerlemeniz gerekiyor.

Ekşi Sözlük , Reddit gibi siteler

Ekşi Sözlük 132Milyon trafiği ile Türkiye'nin 12. sırasında yer alıyor. ( Nisan Ayı Verileri) Sözlüğü zaten biliyorsunuz. Eğer aktif yazarlığınız varsa alakalı başlıklara referanslı link ve yorum paylaşabilirsiniz. 

Reddit ise 1.58 Milyar trafiği ile Dünyada 18. sırada. Ekşi sözlükle aynı sayılır. Burada da aynı şekilde başlık açıp veya başka başlıklara cevap verip referanslı linklerinizi paylaşabilirsiniz.




Sonuç olarak affiliate marketing yapmaya başlamadan önce niche bir konu ve hangi alanda pazarlama yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor. En başta dediğim gibi farklı yollar elbet vardır. Ben sadece kendi kullandıklarımı anlatmaya çalışıyorum. 

Kendi tecrübelerim ile eğer hali hazırda takipçinizin olduğu bir sosyal medya hesabınız yoksa, İngilizce niche bir blog açarak, tüm konsantrasyonunuzu ona vermenizi tavsiye ediyorum. Şubat ayında Türkçe blog açmıştım beklentilerimi karşılamayınca şuan blog işine yeni bir domainle İngilizce olarak devam ediyorum.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Wp Automatic ile Pinterest Affiliate Marketing

Affiliate Marketing (Satış Ortaklığı Nedir ? )